Thursday, September 2, 2010

..Baju Melayu Saiz XL?..

When people keep on telling me that En Hubby sekarang makin 'berisi'lah, makin sihat lah, somehow it does get to me. My mind sub-consciously set his size to "XL".

Hari Ahad lepas pergi setelkan bab-bab shopping raya. Since En Hubby only wears baju melayu like, once a year, so kenalah cari yang murah-murah saja.

Pergi Kamdar then ada satu baju Melayu warna ***** (ehehe, nak berahsia warna tema kunun), tapi tinggal satu saja saiz XL. Saya pun apa lagi - cepat-cepat ambik takut dirembat oleh orang lain. Saya konpiden sangat yang tu saiz En Hubby sampai masa En Hubby try sarungkan baju tu pun saya nampak macam OK jek. I guess the eyes see what you want to see la kot. Murah pulak tu dalam Rm80 je so cepat-cepat bayar.

Kat rumah saya tergerak hati nak En Hubby try sekali dengan sampin. Dan hasilnya, hahaha. Memang nampak besar. Menggelebeh je baju tuh. Rupanya En Hubby saiz L saje. Sian dia. Nak hantar pergi kecikan, ada ke orang nak ambik lagi?

Saya ada lelong baju tu kat FB but I'm aware that FB ku yang sunyi sepi tak ada tetamu itu wont help, so hari merdeka sekali lagi pergi Kamdar dengan harapan menggunung nak tukar baju. Fortunately, boleh tukar sebab resit masih simpan, but unfortunately, baju warna ***** memang dah totally sold-out. Ingatkan diorang ada re-stock ke apa ke tapi memang tak adalah.

Jadinya, terpaksa lah beli lagi satu baju melayu. Hajat di hati yang nak berjimat konon-konon, nampaknya tak kesampaian. Baju Melayu oversized tu tetap tukar, tapi tukar dengan baju kurung. Huhuhu.


No comments: