Saturday, September 11, 2010

..Dugaan Syawal..

Agaknya sebab syaitan dah terlepas maka macam-macam lah dugaan dan konflik diri.

Sabarlah wahai hati, janganlah bersangka buruk. Please please please learn how to forgive and forget. Sometimes I don't understand myself. I'm pretty sure I'm full of empathy but at the same time, I cant forget easily. *sigh. I am so complicated. Demmit.

Thanks En Hubby yang selalu memahami konflik dalaman hati ini. He really listens to me, not just angguk-angguk dan iyakan untuk sedapkan hati. For that, I'm very very thankful.

*I'm the only one in the house who's still up. Orang lain semua dah pengsan kepenatan beraya siang tadi. Not sure whether it's due to the coffee intake or due to my stomach ache or due to unstable emotion that I'm still not sleepy. Perut saya agaknya terkejut 2 hari ni duk makan macam-macam. You name it - sate, nasi bukhari, nasi dagang, laksam, nasi minyak, lontong, mee bandung, lemang, etc etc.

Cerita dan gambar raya bakal menyusul. InsyaAllah. *eceh, macamlah ada orang ternanti-nantikan pun.

Owh, btw, on a different note, petang tadi masa beraya kat rumah one of En Hubby's uncle, masa salam-salam nak balik tu, wife uncle ni senyap-senyap panggil saya ikut dia kejap dan hadiahkan kain batik kat saya. Rasa terharu pulak walaupun saya bukanlah jenis yang berkain batik, but it's the thought that counts, right? And she sounded sincere when she said "Untuk orang jauh yang jarang-jarang jumpa".



4 comments:

Unknown said...

salam aidilfitri...! follow u izza

Adliff said...

salam kenal,

selamat hari raya. saya blog hopping jumpa blog awak.

lihat gambar awak grad dari usm. saya kenal jubah dan bata merah tepi dtsp itu sebab saya grad dari sana 2005.

selamat menulis.

efa fairuz said...

so sweeeet of your uncle's wife..sangat sangat sweet.. baguslah macam tu kan.. sincerity tu penting, bukan hadiah atau barang yang dia bagi..

selamat hari raya!! :D

mygoldpen said...

wardah, senior usm & efa : thanks for dropping by :)selamat membaca & selamat hari raya