Friday, December 15, 2017

23 Years Ago

Pagi tadi pergi breakfast dengan Mak dan Abah dekat area pasar pagi, terjumpa cikgu kelas 6 Melati masa sekolah rendah dulu - Cikgu Fazidahanim.

Mula-mula tak cam masa mak tegur dia sebab macam terset dalam kepala yang itu kawan mak, maka tak terfikir rupanya beliau tu orang yang aku kenal. Bila cikgu senyum, baru aku cam. Senyuman yang sama macam 23 tahun yang dulu.

Memang tak pernah jumpa dah lepas habis sekolah rendah. Memang aku tak pernah dah terserempak dengan cikgu-cikgu (or even most of kawan-kawan sekolah rendah aku). Mungkin sebab aku dah tak duduk Kemaman sangat sejak tu, dan setiap kali cuti sekolah dan cuti sem dulu aku duduk memerap je kat rumah, maka kebarangkalian nak terjumpa sesiapa tu tipis sangat. Dan sekarang ni walaupun dah rajin merayap bila balik kampung, aku rasa kalau terjumpa pun mungkin aku dah tak berapa nak cam. Dah lama sangat.

Tapi cikgu masih ingat aku, siap ingat tahun dia mengajar aku, dan aku dapat offer sekolah mana lepas sekolah rendah tu, terharu sungguh! Jasamu ku kenang sampai bila-bila, cikgu 😘😘



No comments: