Monday, November 13, 2017

Random Act of Kindness #3


Aku memang banyak kejadian kat Jusco nampaknya.

Kali ni masa nak bayar parking dekat Autopay Machine tu. Dalam purse masa tu ada not RM50 sekeping dan beberapa syiling semata-mata.   Dalam kepala aku mencongak-congak; rasanya tak sampai sejam kot aku kat dalam ni jadi tak payah bayar parking. 

Tapi rupanya lebih sejam, so aku pun masukkanlah  Aeon card yang mana sepatutnya dapat lagi free parking for  the next one hour. Tapi card is unreadable pulak. Aku cuba masukkan syiling tapi slot untuk syiling tu macam kena blocked or stuck with something. Next, aku cuba cari butang cancel nak keluarkan balik tiket parking tu sementara nak pergi dapatkan bantuan RM1, tapi tak ada pulak butang yang seumpamanya. Sudah! Orang queue kat belakang makin ramai, tadi tak ada orang pun.

And fortunately, uncle yang tengah queue belakang aku hulur duit RM1. Aku tanya dia holeh tak aku bayar dia balik pakai syiling tapi dia kata tak payah.

Thank you, Uncle. You see, even one buck of kindness means so much when you are stucked in front of the autopay machine!

#spreadlovenothate

No comments: