Tuesday, January 9, 2018

Tiada Dalam Gambar

Aku sekarang rajin follow (as in tengok instastory dan her saved live ) Elyana, penyanyi tu, sebab aku rasa kagum sangat tengok dia bawak diri dengan keadaan dia yang ada cancer stage 4. Aku rasa dia kuat sangat tak tunjuk kesakitan dia tu kat orang.Semoga Allah beri dia dan semua pesakit-pesakit kanser semangat juang yang kuat dan juga kesembuhan.

Lepas tu ada dengar pasal dia tak ada post gambar husband dia kat ig dia tu. Haha. Benda tu memang akan jadi issue, kan? Even aku yang bukan artis ni pun pernah orang persoalkan pasal tu 🙄. Sebab tak ada gambar husband kat FB dulu. (Padahal gambar aku sendiri pun tak berapa nak ada dalam FB aku tu)

Yang sebenarnya orang tak tahu, di sebalik gambar yang tak ada dia tu, dialah si tukang ambik gambar. Ataupun he was just right outside the frame. Kadang-kadang ada je masuk dalam frame tangan dia ke, kasut dia ke, bayang-bayang dia ke. Gitu. Jadi tak perlulah nak spekulasi sangat.

Macam Elyana tu pun ada je selalu sipi-sipi kelibat husband dia dalam story dia tu. Rasanya lelaki-lelaki generasi terdahulu memang jenis tak suka exposed sangat. Kebanyakannyalah.

Makanya, tiada dalam gambar tak bermakna tiada dalam kehidupan. Apa yang disuratkan kadang-kadang langsung tak mencerminkan apa yang tersirat. 

Photos can be deceiving, yes?

No comments: