Monday, March 12, 2018

Restoran ZZ Sup Tulang

Aku cuma pernah pergi cawangannya di Setia Tropika dan Damansara Alif. Owh, dan yang dekat Hutan Bandar JB jugak.

Rupanya dia ada lagi satu cawangan dekat area Masjid Sultan Abu Bakar (Jalan Petri ). Tak tahulah bila nak sampai kedai yang tu.

The must try menu is of course, Mee Rebus Tulang. yang ni aku selalu makan kalau pergi breakfast di Hutan Bandar. 

Mee Rebus Tulang

Dan masa lunch hours kalau pergi either di Setia Tropika atau Damansara Alif tu, aku mesti nak makan Nasi Ayam Penyet dia. Aku ni jenis tak boleh nak sumbat banyak-banyak kalau makan, dan biasanya makan apa pun mesti tak habis. But this one is exceptional. Kalau makan nasi ayam penyet kat sini, aku siap boleh bertambah nasi lagi. 

Selain mee rebus dan nasi ayam penyet, ada jugak menu lain. Sup daging dia pun sedap jugak. Yang lain-lain aku tak pernah try lagi.

Jadi, ini adalah antara must-try makan place in JB.




2 comments:

Kay said...

first time pergi ZZ sup tulang ni tahun 2005 kot, Siti Sofiah & Fahmi Wichi & Yati Yem bawa... pastu pergi lagi 2-3 tahun lepas makan mee bandung tulang... Alhamdulillah sedappp

mygoldpen said...

Rasenye semua kat situ sedap2..adoi lapar ns ayam penyet plk rase 😋