Thursday, December 17, 2009

..Mak Abah in JB..Edisi Melaka - Nilai - KL..

Dec 5, 2009.



Bertolak dari rumah pukul 8.00 pagi


Tujuan utama ialah nak ke Nilai 3 and KL je. Melaka tu kira tempat persinggahan makan dan membeli souvenir. Memandangkan antara kami berempat tak ada sorang pun yang gila asam pedas, jadi kami tak delah sebok-sebok nak cari tempat makan asam pedas kat Melaka ni.





*kat melaka



bab souvenir tu, actually saya nak beli fridge magnet tu jek sebab last year datang tak ingat nak beli..haha sanggup tuh singgah semata-mata nak beli fridge magnet.. tapi tak jumpa yang berkenan so ambik jela yang sekali pandang macam unik, dua kali pandang huhu buruk gilerrr...belasah jela..







Lepas makan kat Melaka terus menyambung perjalanan ke Nilai plak.





*signboard kat simpang nak masuk ke kawasan kedai banyak2 tuh..
mak hadiahkan set toto. suke :) macam-macam ada kat sini. sapa-sapa peminat perabut jati memang wajib lah datang sini. saya tak pandailah bab2 perabut jati ni, siap buleh mistaken harga gazebo yang priced RM5.8K tuh to RM580. yela, sebab salesperson tu sebut "harga dia 58" - saya excited terus bagitau abah harga dia RM580. terus kena gelak dengan mak. salesperson tu siap perli kate kalau rm580 cuma dapat tiang aje. sabar ajela..huhu. *ok selingan...

kedai for perabut English style pun ada..Keta Abah menjadi sangat penuh lepas persinggahan di Nilai. kesian my sis Buyan, tak dapat nak belikan stand lamp English style yang dia pesan tuh. next time yer Buyan :)



dua-dua tempat tu saya tak de snap2 gambar sangat sebab tak de mood bergambar.


then checked-in Citrus Hotel. we booked Executive room sebab besar sikit. En Hubby and me pun nak squeezed in the room, too :) *squeezed in room jek, bukan katil sekali yer..me and En Hubby tido bawah je, guna toto yang mak kasik tadi..


tak sure berapa harga asal bilik tu. lepas dapat diskaun for government servant (guna mak punya kad cikgu) harganya RM180. and tambah lagi RM15 for extra breakfast for another two person.

*mak kata saya macam reporter time snap2 gambar dalam bilik nih.. T_T

esoknya pergi Ikea sebelum mak abah hantar me and hubby ke pudu. kami berpisah di sini. mak abah terus balik ke kemaman, saya and En Hubby plak balik ke JB naik bas.


lepas-lepas salam and peluk2 mak abah, saya nampak mak lap airmata ngan tudung. arggghh, sungguh sebak. tapi saya cuba lah tahan taknak nangis konon.


tapi En Hubby ku sungguh tidak sensitif dengan jiwa wanita. dia nampak muka nak nangis saya tuh and terus mengusik "Nak nangis ke??"


Apalagi, bercucuran lah airmataku..sungguh berdrama swasta di tengah-tengah bandaraya ini. manalah boleh orang tegur macam tu kalau tengah tahan nak nangis..

and owh, first time juga naik bas 2 tingkat nih. *excited.

pukul 4pm naik bas. arrived JB at around 8pm. terasa sungguh kosong dan sunyi bila tinggal berdua aje. saya masuk bilik yang mak abah duduk. isk isk, rindunya..termenung saya kat situ sampailah En Hubby datang check keadaan saya dan ajak keluar.


luckily, he's been acting cute afterwards. tak tahulah dia purposely ke, naturally ke, but i took it as an effort to cheer me up.


hehe.

No comments: