Thursday, April 5, 2018

Hypothetically

This one is going to be very subtle. 

Aku tak naklah menyentuh sensitiviti mana-mana pihak. Lagipun ini cuma based on my observation, seperti dalam senario-senario yang tersebut di bawah. Dan aku pun tak berminat nak huraikan lebih-lebih. 

Sebenarnya aku dah lama perasan, cuma ini lebih menguatkan lagi apa yang aku perasan.

Ada tiga senario (yang aku harap bukan aku sorang je yang perasan). Tapi entahlah. Aku pun tak tahu sebenarnya di mana duduknya kebanyakan kita di bumi Malaysia ni. 

Scenario 1:
Just recently. At some taxing agency regarding taxing thing.

Scenario 2:
Recent Job Openings in one of the popular job portal.

Scenario 3:
Ini dah lama (lebih kurang 3 years ago). Masa tu pergi agensi yang sama dalam senario 1, hal yang lebih kurang sama jugak. Kebetulan masa tu ramai orang datang untuk program mengurangkan beban rakyat tu.


Sedih sebenarnya dengan situasi-situasi ni. Apa-apa pun, aku harapkan, dalam kita semua berjuang dengan cara kita sendiri, yang paling penting, aku harap kita semua tidak tersalah pilih perjuangan. 

Ikut rasa, binasa,
Ikut hati, mati.


Sedarlah sebenarnya, tiada lagi yang menjaga kepentingan kita. Dan itu sebenarnya bukanlah suatu  yang buruk sepenuhnya. Kerana kita tetap masih boleh berdiri di atas kaki sendiri. Kita hanya perlu SEDAR.

No comments: