Tuesday, May 4, 2010

..Food and Drinks to Avoid..

Ari ni saya MC. Sebenarnya kalau tak MC pun tak apa, sebab saya macam dah terbiasa rasa macam ni. Saya memang selalu sakit kepala sejak dari zaman student dulu lagi.

Tapi sekarang dah macam teruk sikitlah. Pagi bukak mata je dah sakit, sampai ke malam. Siap rasa macam nak termuntah all the time. Pastu mata saya macam dah tak boleh stand looking at the monitor now, rasa macam nak pass out gitu. Dahla kerja kena asyik tengok monitor..

So naklah tau apa yang tak kena sebenarnya..Nak kata migrain rasa macam bukan sebab orang kata migrain rasa sebelah kepala jek. Yang saya ni sakit dia satu kepala. Ingatkan sebab angin or urat ker, tapi lepas pergi ngurut last Sunday pun tetap jugak sakit kepala ni.

Went to favourite clinic - Klinik Siti Fatimah (sebab doctornya best and yang paling penting, doktor perempuan). So doctor kata sinus problem :
1) menyebabkan ada bahagian yang bengkak so darah tak berapa lancar ke bahagian kepala = sakit kepala
2) menyebabkan stress di bahagian mata = rasa nak pitam bila tengok pc
3) menyebabkan stress yang memberi isyarat untuk pengeluaran asid berlebihan = rasa loya

Jadinya, kena pantang seafood, kopi (oh no!!), teh, coklat, iced drinks, and owh, ayam jugak..



Can I say 'No" to these? Hmm, well, let's try?

3 comments:

yatie chomeyl said...

ntah2 ada 'isi' kot ni izza ;)

___Mrs Suhaidi___ said...

along:same je symptom2 itu semasa sebelum saye tau saye preggie...n doc tu pun ckp sinus prob at 1st..just take a good care of urself k...

mygoldpen said...

yatie & yan : so far bukan berita itu lagi..