Wednesday, November 25, 2009

..25 random..

ni tag tahun bila baru nak buat ni?

dah tak ingat dari mana saya nampak tag ni pun. sekarang dah tak idea nak blog pasal apa - jadi apa kata buat tag (walaupun tidak ditag) hehe.


ok, mari.


You are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you.

1. sangat tak cerewet bab makan - i can eat almost anything edible (read:halal). dulu masa kat skolah dorm-mates i cakap i ni cuma tolak kayu and batu je. kalau kayu and batu tu leh makan, for sure i makan punya haha.

2. suka semua colors yang ada - i'm a colorful person tapi yang most favourite :red, green n white

3. sometimes can be very brand-conscious. sometimes jela, nak selalu mana mampu

4. suka benda yang 'unique' (selalunya yang tak disukai oleh orang lain) cth yg i boleh igt ialah zaman awal2 orang pakai handphone - masa tu i pakai line digi sebab tak ramai org pakai. dalam 100 org kawan,nk jumpa sorang pakai digi pun payah. so, i stick to digi dari 1st year sampai early of 4th year masa kt USM no matter how bad the coverage was. (yeah, sumtimes i cant understand myself, too)

5. suka menyusahkan diri dengan memikir perkara yang tak perlu

6. kalau tengah makan, takleh dengar/tengok cerita yang pengotor (cth: cerita pasal toilet ke, muntah ke, CSI is a big No-No kalau tengah makan), nanti selera i terus patah. terus tolak pinggan ke tepi (sungguh inconvenient mempunyai sifat begini)

7. i have cracked and flaked lips for as long as i can remember.. :(

8. suka sports, adventure, extreme game. kalau ada peluang nak try bungee-jumping, rock climbing and 4WD expidition

9. bagi saya muka paling cantik kat dunia ni adalah Catherine Zeta-Jones tapi body yang cantik bagi saya adalah body macam Kate Moss

10. ada buat 100-Things-To-Do-Before-I-Die list, tapi masih belum dapat fikir sampai 100 apa benda yang nak dibuat sebelum mati.

11. suka dengar lagu yang sama ulang-ulang 24/7 kalau dah jatuh cinta dengan lagu tu

12. i dont talk much. and i found it damn annoying if someone keeps telling me that I'm quiet. rasa macam 'do you really have to keep mentioning that so you look friendlier / more talkative than me??!!'

13. jarang marah (owh, kalau nak tengok saya marah-marah maybe masa saya drive - suddenly i become an angry person haha)

14. orang kata saya sangat kurus and the truth is saya takut nak menggemukkan diri. my current weight is 43kg (xla kurus sangat pun) and i think i'll freak out if it ever exceeds 45kg. macam ni aneroksia nervosa tak?

15. saya suka makan tapi tak mampu makan banyak sekaligus. cepat kenyang tapi cepat lapar balik. tak sesuai dibawa ke buffet.

16. suka photography (tapi tak mempunyai DSLR huhu)

17. saya suka kacau Hubby sampai dia marah. bila dia marah saya menangis dan merajuk sampai dipujuk dengan makanan haha (buruk perangai)

18. boring dengan pekerjaan sekarang but kinda stuck in here. nak jadi photographer boleh tak?

19. tak pandai nak sayang harta benda. sebelum dapat bukan main berangan, termimpi-mimpi. bila dah dapat je, mesti disepah-sepahkan. macam mana nak improve perangai ni ek?

20. start jadi penakut lepas tengok cerita The Ring. sebelum jadi penakut tu, saya jenis yang tak kisah pergi toilet sorang-sorang kat hostel lepas tengok cerita hantu pukul 3 pagi.

21. hard to forgive and forget

22. selalu sakit kepala (boleh dikatakan setiap hari) sampai kadang-kadang bila satu hari tak sakit rasa macam ajaibnya..

23. i can stand gedik people but i cant stand 'perasan' people. bagi saya kalau orang tu memang cantik, dia tak perlu nak bagitau-bagitau orang yang dia cantik - people'll notice lah if you are pretty kan?

24. tak berapa reti nak cerita pasal diri sendiri kat orang in real conversation lah (kalau kat blog lainlah kan - nama pun tempat to express yourself)

25. saya suka tidur

cukuplah merapu pasal diri sendiri untuk hari ini.

No comments: