Saturday, November 7, 2009

..when manager calls..

last thursday while i was 'concentrating' on work, came my manager "Izza, come here for one minute"


wah, terus cuak perasaan. nak tegur pasal attendance yang constantly scan in on 8.02am ker nih?


ataupun sebab 2, 3 minggu ni i asyik balik awal je?


nak kata ada kerja yang pending, i'm 95% sure macam tak ada.


then nampak dia ada pegang envelope, erk, retrenchment kah? eh, kan ekonomi dah ok skang..x mungkin, x mungkin..


walaupun my cubicle dengan bilik dia just a few steps away, sempat pulak saya memikirkan benda-benda negatif tu. huhu.


"you can close the door if you want" terus saya tutup pintu bilik dia cakap macam tu supaya tak didengari orang lain.


then dia keluarkan surat dalam so-called 'retrenchment' envelope tu and bagitau ada my salary has been adjusted to ***** (haha saja wat gempak - tidak, my salary bukan lah berjumlah 5 angka walaupun saya letak 5 arsterisk tu ;P)


pelik jugak sebab beberapa bulan lepas meeting dengan GM pasal tak ada annual increment this year due to kegawatan ekonomi.


rupanya the salary adjustment tu adalah disebabkan i've passed the bond duration of 2 years. sekali lagi pelik sebab selama 2 tahun keje sini tak pernah tau pun rupanya saya kena bond which is good according to my manager because it would be less pressure then. haha, betul jugak. kalau saya tau yang saya kena bond mesti tiap-tiap bulan duk marking calendar bilalah nak habis 2 tahun ni.. *sapa suruh tak baca kontrak betul-betul

lepas tu terus jadi rajin dan rasa macam nak balik kul 9 malam je buat keje..

No comments: