Wednesday, November 25, 2009

..last weekend's story..[Part II]

ok sambung.

Sabtu Nov 21 :

saya bangun pukul 43o, percaya tak? huhu. saya pun macam tak percaya. malam tu En Hubby i ni janji nak temankan i masak, tapi pagi tu dialognya bertukar begini "Ayg gi dulu, kejap lagi Bi bangun" - i dah agak dah. semua orang tengah masih tengah sedap tidur masa tu, jadi seboleh-bolehnya saya memasak dengan senyap and as graceful as I can. Pukul 5 Hubby datang membantu..horey, here comes my hero :) Tapikan, bila saya mintak tolong dia basuhkan periuk, tu diaaaa, punyalah kuat dia bukak air pili, satu rumah terbangun terus hahaha...

my nasi lemak turned out ok. masa makan i jeling-jeling pinggan semua orang - habis. hehe. and tak ada orang sakit-sakit perut sepanjang hari - tu yang penting.

Pergi UTM lebih kurang pukul 730. saya and En Hubby tak ada tiket pun actually, main belasah je masuk dewan konvo tu, tak de pulak orang check tiket ke ape. Berpeluanglah saya tengok tengok pemandangan dalam Dewan Sultan Iskandar yang dikatakan besar oleh En Hubby dulu masa dia datang konvo saya. Hmm, rasa macam besar lagi DSTP USM kot..ahaha, nak jugak menang.


Teh Som and Pak Uce in DSI


Tapi Hubby and me keluar awal sebelum habis majlis walaupun tak dibenarkan. Tapi actually cepat je diorang habis - 1030 tu semua graduan dah keluar dari dewan.


Bergambar time.

ok, mari berkenalan.
dari kiri : Teh Som, Ida (anak 1st Pak Uce and Teh Som), Pak Uce, Amir (anak 2nd / last Pak Uce and Teh Som), my Hubby :) , din (Ida's hubby) and Syafiq (ida+din's son)



Petangnya pukul 4, kita semua ke Ayer Hitam pulak. tak tahulah kenapa tapi kalau orang terenganu datang Johor, mesti nak kena pergi Ayer Hitam. my mom and MIL pun akan ke sini kalau datang Johor.


Balik dari Ayer Hitam, singgah makan kat Restoran My Friend kat Senai. kalau tak silap saya, kedai ni ada jugak kat Kempas kan? Food dia ok sangat2 - big portion. Kalau tengok ABC dia, rasa nak pengsan, punyalah banyak and macam2 ada dalam tu, nangka, labu, etc...Nasib baik i tak order kalau tak confirm tak habes... Sotong bakar sedap jugak, walaupun lidah kami orang2 Terengganu ni kepedasan...huhu. Malam tu betul-betul lupa la nak snap gambar2 food - rugi2.


Ahad, Nov 22:

Pak Uce sekeluarga sakit perut pagi tu agaknya sebab tak biasa dengan tahap kepedasan atau tak biasa makan kupang dalam tomyam semalam. Saya, hubby n Din ok jek maybe dah immune sket dengan kepedasan tu or sebab tak makan kupang tu.


Pukul 9 pagi lepas bersarapan makanan yang dibeli oleh hubby ku (ari ni dah malas masak ker?), Pak Uce sekelaurga bertolak balik ke Kuala Terengganu.


And this friday, my sis sekeluarga pulak nak datang JB. And my mak and abah akan datang sekali ngan saya ke JB ari ahad ni and will be staying with us for one week. seronoknya :) and maybe the week after, my siblings-in-law pulak datang bercuti sekolah di sini. sungguh seronok (lagi sekali) - harap our kampung tak banjir so that semua yang plan nak datang akan dapat datang.

No comments: