Tuesday, August 24, 2010

..Favourite Kuih di Bulan Puasa..

TEPUNG PELITA!!

Rasanya macam semakin pupus je kuih ni. Susah nak carik sebab sekarang banyak orang jual kuih yang lebih kurang macam tepung pelita tapi lebih kering - kuih tako. Kuih tako tu pulak sekarang dah berevolusi dengan adanya macam-macam perisa. Hari tu saya terbeli yang dia letak jagung, huhu. Kecewa, kecewa.

Btw, kuih tepung pelita ni yang paling sedap bagi saya di bulan puasa :)

Pic : Yahoo Image

3 comments:

f a r i n a said...

hari tu aku jumpa kuih tepung pelita org dh buat dlm bekas plastic microwaveable tuh! haha...mcm2 inovasi org sekarang!

Jid Othman said...

isi sengkuang cina, buat dlm acuan daun pandan...terbaik! =)

mygoldpen said...

farina : aiyak, boleh pulak..sian generasi sekarang mkn kuih rase plastik :P

jid : xpernah jumpe lg. tp aku suke sengkuang :)