Sunday, August 8, 2010

..Puasa Pun Belum Tapi Dah Semangat Nak Raya..

Baju raya dah siap :) Dah lama hantar ni, dari bulan 6 dulu kot.

Petang semalam pergi ambik - sikit punya jauh pergi tempah kat Larkin sana. Berdebar-debar sangat masa on the way nak pergi ambik tu sebab saya selalu bernasib malang kalau tempah baju-baju tradisional nih. Biasanya kalau saya mintak tailor ukur badan - mesti ada je yang tak kena bila siap nanti. Tak taulah saya yang tak pandai bagi instruction or tailor memang salah jahit. Macam baju raya tahun lepas - saya nak kebaya labuh, tapi bila siap, tengok-tengok jadi kebaya pendek. Bazir je, memang saya dah tak pakai dah lepas tu.

Saya dah lama teringin nak ada gambar macam ni. Saya peminat blog Viruspadu tu kan, jadi saya ada bagitau En Hubby yang husband Viruspadu ni rajin amik-amik gambar wifey nya secara candid - tengah makan, tengah shopping, etc etc. Jadi saya tanya En Hubby - "Why are u not obsessed with me?" haha - bengong punya bini. Then petang tu terus dia rajin mengendong kamera gabak tu.
Saya tempah dua pasang sini - baju kurung pahang dengan kedah. Yang kedah tu macam kecik sket, susah sikit nak masuk, tapi bila pakai, ok je saya rasa, taklah ketat. Saya pun macam dah malas nak hantar balik untuk alter, so ok jelah. Beruntung tau peniaga2 yang dapat customer macam saya - I'm not fussy at all :P

So, overall, kira puas hati. Thanks akak tailor :)


Baju yang tempah kat Kemaman hari tu pun Mak kata dah siap. Adoiyai, sekali 3 pasang baju pulak tahun ni - first time tu buat baju sebanyak ni. Biasanya saya buat sepasang je :P


No comments: