Tuesday, September 19, 2017

This Screwed-Up society

Al-fatihah untuk semua mangsa dan keluarga mangsa kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah. Dan untuk kita yang lain juga, semoga kita semua mampu mencari penawar untuk masyarakat yang sudah terbukti sakit tenat. 

Ada banyak benda daripada keseluruhan peristiwa ni yang tak mampu dihadamkan oleh akal. 

From the day one of the news. Pasal video yang direkod semasa kejadian, masa anak-anak tu cuba selamatkan diri. I couldn't bring myself to watch it, I hope it's not true. Because if it is, I cannot imagine what a steel-hearted the person who's recording it is. I mean, takkanlah sanggup rekod sementara melihat tangan-tangan mintak tolong tu? Walaupun mungkin tak ada apa yang boleh dibuat untuk tolong but still, recording a video? 

And then - the obsession of our society to spread out info/news yang belum tentu betul atau tidak. 

And as for the kids who were involved with the crime, I don't have words for that.  It's beyond insanity.

The blaming game will not do any good now.

It all goes back to the core of the human beings. If it is not HUMANITY, then what are we now? 

No comments: